حبك غير حياتى الحلقه الرابعه

حبك غير حياتى الحلقه الرابعه 
حبك غير حياتى 
الحلقه الرابعه

رهفرجعت البيت وهي مش عارفة ازاي كل دة بيحصل معاها اشمعنا هي ونامت 
رهف وقفة في مكان فاضي وواسع اوي ومعاها اختها عمالة تكلمها وهي بتقولها اصبري اما نشوف اية جبنا هنا
احنا فين وبتبص جمبها لقت اختها مضروبة بسكينة وعمالة تنزف واللي ضربها ماشي ومديها ضهرة قعدت رهف تصوت وتقول لاختها قومي قومي اوعي تموتي وسابتها وجريت ورا الراجل اللي ضرب اختها وبتلفة تقولة لية عملت كدا لفيتة اسر 
رهف قعدت تصوت جامد وتقولة حرام عليك لية عملت كدا 
اسر :انتي السبب عندك السبب 
رهف :حرام عليك هي ذنبها اية 
اسر :ضحك لها بسخرية ومش 
رهف:قعدت تصوت وتقوم في اختها 
وتقولها اوعي تسيني وفجاءة صحيت رهف وهي دموعها غلي وشها وعمالة تقول اعمل اية انا مبقتش مطمنة وشربت وقامت عشان تشوف مامتعا
رهف :اية ياماما لسة صاحية 
الام :ورايا فستان يابنتي عاوزة اخلصة لصحبتة 
رهف :نفسي ياماما اشتغل وتبطلي شغل 
الام :رينا يرزقك يابنتي ها عملتي اية في الشغل بتاع النهاردة
رهف :افتكرت عرض اسر ليها ......ها ياماما لامش موافقة متعب ومرتبة قليل وبعيد كمان
الام :ربنا يرزقك يابنتي يشغل كويس ويوقفلك ولاد الحلال
رهف :ابتسمت لمامتها وقامت حضنتها ربنا يخليكي ليا يا احلي ام في الدنيا ___________________________________
ونروح لبطلنا قاعد مع مجموعة من اكبر مستثمري البلد
اسر :ماشي بس الكمية المطلوبة كبيرة ومش هنعرف ندخلها والحكومة اليومين دول مشددة اوي
احد رجال الاعمال :امممممم طيب محدش من رجالتنا في الطار يعرف يدحلها 
اسر :هنشوف بس اشك علي الهموم احنا هنبعت الايميلات وهنشوف الشحنة هتوصل امتا وقبلها هنظبط كل اوراق الشحنة ورجالتا موجودة
الرجل :ماشي يا اسر بس خلي بالك ان الشحنة دي بملايين وفيها كل فلوسنا الغلط ملوش مكان 
اسر :كلة هيعدي متقلقش يا فؤاد بية 
واحنا رجالتنا موجودة واي حاجة يالفلوس هتعدي متقلقش 
فؤاد بية :اتمني 
____________________________
داليا :يالهوي هو طلب كدا 
رهف اها والله ياداليا شوفتي اعمل اية 
داليا :انا اسفة يا رهف انا السبب اني خدتك الحفلة 
رهف :ياستي وانتي مالك هو اللي انسان متكبر ومغرور 
داليا :هتغملي اية بقا 
رهف :مفيش انا هنام دلوقت عشان مصدعة واول ما اصحي هكلمك سلام 
داليا :اوك سلام
ونامت بطلتنا وجية تاني يوم 
صحيت بطلتنا كالعادة كلمت داليا وقعدت مع مامتها واختها كانت بتطلب انها تروح تحضر حصة مراجعة مع صاحبتها وفي الاخر وافقت مامتها 
اما عند اسر فصحي لبس كاجوال لانة رايح النادي بقا (ناس مرفهة )
واتكلم في الموب وهو سايق الو :اسمعني كويس وافهم اللي هقولهولك 
الرجل :انا معاك يافندم اؤمرني 
اسر :نفذ الخطة بليل 
الرجل :حاضر يافندم
وعدي الوقت علي ابطالنا وجية معاد تنفيذ الخطة 
_________________________
بسمة :ماما انا نازلة عاوزة حاجة 
الام :متتاخريش 
بسمة ماشي سلام
ومشيت بسمة وهي بتعدي وبتشاور لصحبتها جت عربية يسرعة خبطتها 
الناس اتلمت علي بسمة وصحبتها جت وقعدت تقومها
يارا :يسمة قومي 
بسمة :__
يارا :بصي متهزريش قومي بصي طب خلاص قومي بقا بلاش مقلب وتعيط وتصوت وتقولهم حد يطلب الاسعاااااااااااااااااااااااااف
وخدت يارا في حضنها وتقولها انا اللي خلتك تنزلي ياريت مانزلتي طب بصي قومي ومش هخليكي تنزلي تاني 
بسمة _____
وجت الاسعاف وراحت يارا معاها وهي في حالة صعبة اوي وفي الطريق *
الام :اها يارهف قلبي مقبوض علي اختك كلميهالي 
رهف :اة ياما تلاقيها يس مع صحابها 
الام :كلميهالي بقا
اتصلت رهف ببسمة وردت عليها يارا وهي بتعيط
رهف :فين بسمة مش بترد عي لية 
يارا بصوت متقطع وبتعيط رهف مش فاهمة حاجة منها 
رهف :اية انتي بتقولي حصل اية طي مستشفي اية انا جاية حالا
جريت رهف ومامتها طبعا اللي في موقف يقطع القلب ووصلوا المستشفي
رهف :يارا حصل اية فهميني
يارا :جت تغدي الشارع عربية خبطتها ةجريت وجبتها علي هنا 
الدكتور الحالة صعبة 
رهف :ارجوك فهمني متخبيش حاجة 
الدكتور محتاجة تعمل عملية خطيرة لو مش عملتها هتفضل طول عمرها علي كرسي 
الام :يالهوووووووووووووي يابنتي وفضلت تبكي 
رهف :طبعا اعصابها متدمرة ومبقتش عارفة تعمل اية 
وهتسفر اختها ازاي وياتري هتعمل اية 
________________________
الرجل :تمام يافندم نفذت الموضوع
اسر :برافو عدي علي الحسابات خد باقي فلوسك
الرجل :اي اوامر 
اسر :استني مني تلفون 
ابتسم اسر ابتسامة انتصار وقال ان خطتة هتنجح انة يخليها تيجي لحد عندة 
وطبعا في حالة اختها هتضطر توافق 
يالك من رجل حقير حتي ترضي غرورك تقضي علي حياه ومستقبل الاخرين )
ولكنك كيفية معرفتك بالام الاخرين فانت كالطفل المدلل الذي يبكي حتي يحصل علي دميتة وفي اخر الامر يكسرها ويرميها 
فهل رهف هذة الدمية التي سوف تتعرض للكسر هيهاااااات فرهف لم تكن كمثل باقي الفتايات (

رهف في موقف لاتحسد علية فهي لاتملك المال الذي يحتاجة الطبيب لاجراء العملبة لاختها بسمة وفي نفس الوقت نفسها اختها تخف 
رهف :ياربي هعمل اية بس بارب ساعدني 
فجاءة موبيل رهف رن 
المتصل :اختك عاملة اية 
رهف :الدكتور قال محتاجة عملية عشان تقف تاني علي رجليها ياداليا
داليا :طب اهدي بس 
رهف :اهدي ازاي هجيب الفلوس منين 
داليا :بطلي عياط عشان نفكر واهدي كدا وانا الصبح هجيلك
وقفلت مع رهف والباب خبط فتحت لقت الراجل اللي قابلتة قبل كدا اللي هو الدراع اليمين لاسر 
داليا :انت 
الرجل :اية مش هتقوليلي ادخل
داليا :لية عاوز اية اصلا 
الرجل :عاوز اتكلم معاكي 
دااليا :اممممم اتفضل اما اشوف اخرتها معاك
دخل وقعد 
داليا افندم اية الموضوع
الرجل :طبعا انتي عارفة انا شغال مع اسر بية واكيد صحبتك حكتلك اللي حصل مع اسر بية 
داليا :وانا اية علاقتي 
الرجل بابتسامة سامجة ازاي ملقكيش علاقة اسمعي للاخر 
بصي ياستي اسر بية عرف اللي حصل لاخت رهف وهو مستغد يسفرلها يس تنفذ طلبة 
داليا :انت اتجننت انت عاوز اسر بية بتاعك دة يبتزها وانا اية علاقتي اصلا
الرجل :انتي اللي هتقنعيها 
داليا :نعــــــــــم دة لايمكن ابدا انت تنسي اني اعمل كدا مع رهف صاحبة عمري
الرجل :اظن انك بتحبي الفلوس زي عنيكي ونفسك تبقي غنية عاوزة كام
داليا :اتفضل اطلع برا
الرجل :فكري كوبس باقطة وكلميني دة تلفوني 
ومشي وداليا بقت مش عارفة تعمل اية 
______________________________________
اسر:ها وافقت
الرجل :هتوافق داليا بتحب الفلوس وكمان شايفة رهف محتاجة للفلوس عشان اختها 
اسر :طب والحل
الرجل :نصير شوية يعني يومين وخلال اليومين نضغط عليهم
اسر :اما نشوف انا خلاص عاوز البنت دي باي تمن
الرجل :هيحصل قريب يافندم وتستمع بيها زيها زي غيرها
هنا انتفض قلب اسر لانة عارف انها مش زي باقي البنات اللي عرفهم وانها حاجة مختلفة عندها كبرياء وشخصيتها كلها كدا مختلفة غير جملها اللي خطفة من اول نظرة وتحديها لية كل دة جعل رهف مختلفة تماما
اسر :هنشوف الايام هتثبت انا هروح انام دلوقت 
_____________________________
وجية الصبح اللي غير باعث للامل لرهف فحالة يسمة زي ماهي والدكتور مش مطمنهم خالص 
رهف :دكتور اية الاخبار
الدكتور :بصراحة مكدبش عليكي التاخير غلط علي حالتها ارجوكي حاولي في اصعب وقت عن اذنك
ترك الدكتور رهف غارقة في دموعها وفجاءة جت داليا وحضنت رهف 
داليا :اهدي بس
رهف 
:اختي هتضيع مني يا داليا اعمل اية
داليا :والحل 
رهف :لازم تعمل العملية باسرع وقت ياما هتفضل عاجزة طول العمر
داليا :سرحت في عرض اسر لكنها خافت تكلم رهف بس خلاص هتقولها وخلاص
داليا :رهف عاوزة اقولك حاجة حصلت وحكت داليا كل حاجة لرهف 
رهف :نعم انتي اتجننتي ابيع نفسي واقبل انة يبتزني لا يمكن
انا هتصرف من غير ما احتاج لية
داليا :انا قلتلك اللي حصل وخلاص 
داليا سابت رهف في المستشفي ومشيت ورهف غرقانة في تفكيرها اللي بقا مشوش 
دخلت علي بسمة الاوضة لقتها نايمة ومامتها تعبانة وعمالة تعيط علي حال بنتها 
رهف فكرت تروح لعمه تاخد منة قلوس وبالفعل راحت 
رهف :ازيك ياعمي انا محتاجة منك حاجة ممكن
عمها نعم بارهف ما انتي مبشوفكيش غير لمصلحتك
رهف :مسكت نفسها لانها محتجالة اصلا هو واكل حق بابها في الورث) انا اختي في المستشفي ومحتاجة عملية وانا جاية اخد منك سلفة واوعدك هشتغل واسددهالك
عمها :امممم هو حد قالك اني البنك ولا حاجة جاية تستلفي فلوس منين انا اخر فلوس دخلت بيها مشروع وخسرت 
رهف :ارجوك ياعمي اقف معانا احنا ملناش حد واختي هتبقا عاجزة لو معملتش العملية ارجوك وهديك كل الضمانات
عمها :مفيش فلوس معبش اجبلك منين 
رهف :منك لله مش كفاية خدت ورث ابويا 
عمها :اطلعي برا 
خرجت رهف وهي الدنيا قدمها سودا هتعمل اية رهف لاختها 
رهف اتصلت بداليا وقالتها تعالي بسرعة

شاركه

عن غير معرف

هذا النص هو مثال لنص يمكن ان يستبدل في نفس المساحة ايضا يمكنك زيارة مدونة مدون محترف لمزيد من تحميل قوالب بلوجر.
    تعليقات بلوجر
    تعليقات فيسبوك

0 التعليقات :

إرسال تعليق